שיטות איטום גגות

בשוק קיימות אינספור שיטות איטום גגות. בחירת חומר איטום הגג עלולה להציב אנשים רבים בבלבול, היות ורובנו לא מתמחים בחומרי האיטום השונים ובמידת ההתאמה שלהם לגג.

כדאי לדעת, שבחירה לקויה של שיטות איטום גגות, עלולה לגרום לבעיות אסתטיות ולכשל כללי של כל מערכת האיטום. איטום גג בצורה הרמטית ויעילה נועד למנוע חדירת רטיבות וקור לתוככי הבית וממילא יוצר איכות חיים משופרת לדיירי הבית.

שיטות איטום גגות – עמידות הינה הקריטריון החשוב ביותר

הצלחת איטום הגג תלויה בעמידות האיטום לאורך שנים. למעשה, הקריטריון המרכזי שיקבע האם האיטום שבוצע הינו איכותי הוא העובדה שלא נצטרך להסיר את שכבת האיטום הקיימת ולהחליפה בשכבה חדשה לעיתים קרובות. ישנם בתים שנפוץ לראות על גגותיהם כמה שכבות איטום משולבות ביחד ולרוב תופעה זו מעידה על כמה שכבות איטום לא מוצלחות המשולבות יחד.

שיטות איטום גגות – מידע כללי

  • זפת חמה – מריחת זפת חמה ניתן לבצע על גבי גג חדש או גגות שנמרחו בזפת בעבר. שיטת מריחת הזפת נחשבת לשיטה זולה וזמינה אך חייבת תחזוקה לעיתים קרובות באמצעות שכבה הלבנה.
  • יריעות ביטומניות – שיטת האיטום הנחשבת לאיכותית ביותר בשוק, ויכולה להחזיק מעמד לאורך שנים רבות. את היריעות מלחימים זו לזו למניעת חדירת קור ורטיבות. ניתן לבצע איטום באמצעות יריעות ביטומניות כמעט על כל שכבה קיימת פרט לשכבה אקרילית.
  • חומרי איטום אקריליים – חומר איטום אקרילי הינו חומר משחתי בצבע לבן המיושם על גבי המשטח באמצעות מריחה. שיטת איטום זו קלה ליישום אך לא נוטה להחזיק מעמד בתנאי רטיבות ולחות.
  • חומרי איטום פוליאוריטנים – מדובר בחומרים משחתיים מדוללים או חומרים על בסיס מים. החומרים ידועים בעמידותם הרבה למים וניתן ליישם אותם על גבי גגות בטון או גגות עם שכבת זיפות קיימת.
  • חומרי איטום בטומניים – לרוב משתמשים בחומרים אלו לביצוע איטומים קלים או תיקונים במקומות בהם לא ניתן להתקין יריעות ביטומניות. החומרים זולים ונוחים לשימוש, אך יש לשמור עליהם מפני קרינת השמש משום שכך הם מאבדים מיעילותם.
  • משטחי PVC,TPO ועוד – משטחים אלו הם למעשה יריעות חזקות המקיפות את שטח הגג ומכסות אותו. יתרונן המרכזי הוא בעמידותן הרבה, אך יש להן חסרון בולט והוא – שמשטחים אלו אינם מכסים את כל שטח הגג ומים עלולים לחדור מתחתן.

לסיכום, קיימות שיטות רבות לאיטום גגות ועל מנת להחליט בנוגע לחומר האיטום המתאים ביותר יש להתייעץ עם קבלן איטום או חברה מקצועית לאיטום.